you know my name, not my story

Inimloomus on ikka üks kuradima keeruline asi. Meie teod ja sõnad tihtipeale lahknevad. Mingist hetkest alates töötame justkui autopiloodil, mille juhiks on meie alateadvus. Tagant järele tarkus ei ole just hea asi, kuid see on paratamatu osa tagajärgedest arusaamiseks. Tark inimene õpib oma vigadest ja ei korda neid enam. Veel targem inimene üritab üleüldse vigu mitte teha. Lollid ei õpi, mõtle ega saa aru mitte millestki.
Ennast ma ei pea ei lolliks ega targaks. Pigem midagi vahepealset. Mu alateadvusele meeldib minuga trikke mängida või oleks õigem öelda, piire otsida. Vajalikul hetkel jätab ta mu muidugi üksinda. Ma olen täheldanud, et ma olen teoorias tark kuid praktikas täiesti kaitsetu ja teadmatuses. Mul on kerge muutuda, kuid pärast sellest muutusest välja tulla on tunduvalt raskem. Teatud hetked elus ja teatud inimesed on lõhkunud näiteks mu võime usaldada või uskuda midagi. Et ületada sellised takistused, siis on vaja selleks palju aega ja meelerahu. Iga meile valmistatud pettumus paneb meid aina rohkem ja rohkem kapselduma iseendasse, tõrjudes eemale ka need õiged ja head inimesed. Enda vaimse vangistamisega sulgeme nii mõnegi ukse enda jaoks, mõne ajutiselt ja mõne jäädavalt. Kui aga leida endas julgus ja jõud, on võimalik sellest kapslist tasapisi välja tulla. Anda võimalus mitte endale, vaid teistele tulla su ellu. Õiged inimesed on kannatlikud ja ootavad su "soojenemist", kannatamatud ja üldjuhul valed inimesed loobuvad kiirelt. Kui keegi üritab ja ei anna alla, siis kas ta mitte pole väärt seda võimalust, et avada need uksed sinu jaoks?

Kõik juhtub põhjusega. Kõik head ning eriti halvad kogemused on meile justkui valemiks ees. Nagu matemaatikas lahendame teoreeme ja võrrandeid valemi abil, peaksime olema suutelised lahendama tulevasi kogemusi vana valemi abil. Siiski, kunagi ei saa olla ükski situatsioon täpselt sama nagu mõni eelnev, kui tegu on erineva inimesega.
Valem on sama: matemaatilises tehtes asendad numbrid mingite muude arvudega.. tehte lahenduskäigud on samad, kuid vastus teine. Sama peaks olema elus: uus juhtum, uus inimene.. kogemuse tegevuskäik võib ju olla sama, kuid lõpplahendus hoopis muu.

Sometimes you fall for someone you'd never expect, but that doesn't make it wrong. Doesn't everyone deserve to be happy?

Share:

0 õudust