throwback thursday ehk osaliselt minu suvi 2015

Viimastel aastatel on meie kodumaal kombeks kogeda heal juhul kokku max kuu aega suve ning 11 kuud sitta sügis-kevadet. Olgugi, et suvekuudeks nimetame me siiski kõiki kolme kuud, juuni juuli august. Ma sain endale selgeks selle aasta suvekuude jooksul seda, et vahet pole mis ilm on. Oluline on hea seltskond, asukoht ning hea ilm annab vaid mõnusa boonuse asjale. Ma arvan, et mul pole head suve olnud alates aastast 2011. Eelnevad 2 suve olid kuidagi eriti sisutud minu jaoks. Vähemasti tagantjärele mõeldes tundub küll nii. Ma ei suuda meenutada mitte mingit nö tipphetke nendest aegadest. Eks ma olingi vaikne, rahulik ning eelistasin kodus istuda. Samas oli mul suhe, ma pühendusin rohkem sellele ning kapseldusin endasse. Ma ei too seda välja just ilmtingimata halvaga, pigem analüüsin ennast igast küljest. Ma valisin iga kell oma kaaslasega olemise ennem, kui mõne sõbra või sõbrannaga olemise. Vahel oleks küll tahtnud teha teisiti, aga ei suutnud. Miks? Ma ei tea, kuidagi nõrk oli olla :D, Ma ei olnud enam see Krislyn, kes ma olin Tallinna kolides. Ma olin keegi muu, keegi väga võõras nii endale kui teistele. Alguses oli endal ka üsna huvitav, aga lõpuks tüütasin võõra minana ennast siiski ära. Selle aasta alguses, peale lahkuminekut, arvasin et nüüd püüan muutuda tagasi iseendaks. Kurat, mul oli üsna raske olla.. Raske leppida olukorraga ning asjaoluga, et seda, keda pidasin enda teiseks pooleks ei ole enam minu kõrval. Aga oli vaja muutuda.. muutuda tagasi selliseks, nagu ma end mäletasin olevat mõned aastad tagasi. Sest sellisena meeldisin ma endale palju rohkem. Aga tegelikult ei käi see enese muutmine sõrmenipsuga. Seda ei saa peale sundida, seda ei saa tagant utsitada, seda ei saa lihtsalt teha nii lihtsalt nagu see tundub olevat. Igal asjal on oma aeg ja koht. On vaja elada läbi mingil teatud ajahetkel kõiksugu emotsioone ja kogemusi. Muutumine tagasi iseendaks ei ole ju areng, vaid tagasikäik. Kuid ma ei näe seda enda puhul selliselt. Aga kui ma endale lõpuks ei meeldinud... Siis see muutumine selliseks tagasi, kellena ma endale meeldisin, on ju vaid hea. Ma lihtsalt vajusin mugavustsooni viimase paari aasta jooksul. Selles ei ole absoluutselt mitte keegi süüdi peale minu enda. Ma keskendusin rohkem kodus olemisele, suhtele ning töötasin end üle. Läbipõlemine on tegelikult üks vastik asi, asi mis on valesti tegutsemise puhul väga kiire tulema. Ma tõesti oleksin pidanud võtma endale hingamisruumi ning andma seda ka teisele inimesele.
Üks minu jaoks oluline komponent enese taastamise puhul on seltskond. Suvekuud polnud jõudnud veel alatagi, kui avastasin, et suhtlen ja veedan aega hoopis teiste inimestega. Üllataval kombel tundsin ma end vabalt, rõõmsana kui varem ning kõik oli uus ja huvitav. On siiani kusjuures. Suve jooksul lisandus huvitavaid inimesi juurde. Öeldakse, et iga inimene on meie ellu tulnud põhjusega. Nad panevad meid teatud asju hoopis teise nurga alt vaatama. Ma leidsin nii palju uusi ideid, vaatenurki ja motivatsiooni. Võrreldes tavapärasega, kus ma olin harjunud vabal ajal kodus istuma ja mitte midagi tegema, olid selle suve alguseks asjalood hoopis teised. Ja õnneks on need asjalood siiani sellised. Koguaeg saab midagi teha, käia, näha inimesi ja nendega aega veeta. Vahepeal tahaks korraga mitut asja teha, mitmes kohas olla ja puha. Seda eriti nädalavahetustel.
Ma sain suvel tuttavaks ühe inimesega, kellega vesteldes sain ma aru, et kurat ma ei tea üldse Tallinnas kohti ning rääkimata kohtadest, ma ei tea enam õieti iseennastki. Ma üritasin näida välja sellisena, nagu ma arvasin end kunagi olevat. Aga reaalsuses siiski olin ma nõrk, "lõhutud" ja alles nö taaselustunud inimene. Õigemini, noh natuke nagu ikka tean kohti ja tean ka ennast, aga see polnud enam siiski see. Nüüd olen käinud ja näinud ning avastanud, et need on palju ägedamad ja huvitavamad kohad, kui need kus ma olen harjunud käima. Nüüd olen ma lõpuks palju ägedam mina, kui ma olin viimasel ajal harjunud.
Mulle eriti meeldis see, kui me Meeriga läksime Sadama suveterrassile. Me mõlemad olime kuulnud sellest kohast, kuid kordagi polnud sinna jõudnud. Ühel reedesel õhtul võtsime kätte ja läksime sinna. Plaan oli minna veidikeseks istuma, teha paar jooki ning koju ära. No ometi sai sellest paarist joogist oma 4-5 tundi. Täiesti no regrets! :D
Kesksuvel, ehk täpsemalt juuli keskpaiku sai Rootsis käidud. Muidugi kruiisid on nagu ikka, no sobriety for eternity. Suvel kruiisil käia on ikka tõesti teps teine asi, kui talvel või sügisel. Seltskond hea, olemine hea ning naljast puudust ka ei tulnud.
Viljandi folk ei olnud sel aastal kuidagi meeldejääv. Ilmad olid küll enamvähem, aga sellist õiget tunnet ei olnud paraku peal. Ma ei tea, seltskond oli hea, aga nagu midagi oli puudu. Lihtsalt mul on tunne, et folk üleüldiselt hakkab end minu jaoks ära ammendama, ilmselt selles oligi viga.
Augusti kõige värvikam üritus oli mu jaoks firma suvepäevad Toosikannus. No ma läksin sinna veidi eelarvamustega. Ma uskusin, et ma ei taha kunagi suvekatele minna.. aga sel aastal mõtlesin, et prooviks. Kuna seltskond kes lennujaamast läks, oli väga okei, siis otsustasin ka nendega liituda. Algas sõit hommikul 9-st ning poole 10-ks olid juba esimesed siidrid avatud. Meeri kabrioga sõit sinna oli väga luks, korralik suvetunne. Üleüldse, see oli väga super üritus. Näpud püsti sellepeale! Jällegi, väga palju olenes seltskonnast. Sellel üritusel käimine õpetas mulle seda, kuidas ei tasu võtta eelarvamustega kõiki asju. Nagu näha, minu eelarvamused suvepäevade osas hajusid täielikult! :)
Tänase päevani on koguaeg midagi plaanis vabal ajal. Koju istuma jään väga harva. Alles nüüd ma tunnen, et tänu sellele suvele ja igasugu tegemistele olen ma enam-vähem selline, nagu ma tahan. Saan end vabalt tunda, tunnen rõõmu paljudest asjadest ning ei ole väsinud. Oskan jälle näha igas pisiasjas midagi head, oskan väärtustada sõprussuhteid jälle nii nagu vanasti. Ma lihtsalt tunnen end jälle hästi!
Nagu öeldakse.. minevik võib haiget teha, kuid sa võid selle eest kas ära joosta või sellest õppida. Õnneks olen ma alati valinud õppimise variandi.

väike throwback suvest ka..



























Share:

0 õudust